وبلاگ

pattern

چگونه از پیامک برای بهبود برنامه وفاداری مشتریان استفاده کنید؟

پیامک برای بهبود برنامه وفاداری مشتریان

وفاداری مشتری برای کسب و کارهای کوچک حیاتی است . تقریبا ً ۷۰ درصد از درآمد حاصل از کسب و کارهای کوچک از ۲۵ درصد مشتریان برتر حاصل می‌شود . متعاقبا ً، این هزینه برای حفظ مشتریان موثرتر از پیدا کردن محصولات جدید است.

تکنولوژی‌های جدید در حال ظهور در عصر دیجیتال ، تاثیر عظیمی بر روی برنامه‌های وفاداری مشتری ایجاد می‌کنند. پیامک به عنوان قدرتمندترین ابزار شناخته شده نیز می تواند این وظیفه را برعهده بگیرد.

در حال کلی، تکنولوژی نیست که مشتریان را تحت ‌تاثیر قرار می‌دهد،بلکه نحوه استفاده برندها از این تکنولوژِی ها است که نقش اساسی را ایفا می کنند. عملکرد یک برنامه وفاداری مشتری باید ساده باشد. هدف شما این است که ضمن جمع آوری داده های مفید و عملی ، تسهیلات مفید به مشتری ارائه دهید. لازم نیست بدانید مشتریان چقدر خرج می‌کنند، شما باید ارزش مشتری(یک مشتری در طول عمر خود، چه میزان سود برای یک کسب و کار ایجاد می‌کند) را نسبت به شرکت تان بدانید.

مشتریان ارزش برندهایی را می دانند که شفاف، صادق و قابل ‌اعتماد هستند. در حالی که برندها مانند آمازون یک اکوسیستم فروش چند طبقه از کالا را راه‌اندازی می‌کنند، خرده ‌فروش آنلاین وفاداری مشتری را ایجاد نمی‌کند. اگر خریداران همان مورد را برای قیمت بهتر در جای دیگر پیدا کنند، به جای دیگری می‌روند.

مصرف کنندگان وفادار به برندهایی هستند که به آن اعتماد می‌کنند و به آن‌ها احترام می‌گذارند. به وعده‌های خود عمل کنید، به مشتریان خود نشان دهید به آن ها اهمیت می دهید و قصد و تمایل خود را برای ایجاد تفاوت در جامعه نشان دهید.

ارائه پیشنهادهای اختصاصی

خدمات اطلاع رسانی پیامکی، تجارت‌های کوچک را توسط کانال‌های موثر ارتباطی ایجاد می‌کنند . با نرخ باز کردن بالای 90 درصد اس ام اس ها، پیام‌های بازاریابی شما به احتمال بیشتری نسبت به دیگر پلتفرم های تبلیغاتی می‌رسند.

برندها می‌دانند که مشتریان وفادار آن‌ها می‌توانند کمپین ‌های بخش‌بندی شده با هدف مشتریان " VIP " ایجاد کنند . کلید کمپین ‌های مهم این است که کاری کنید تا مشتریان احساس خاص بودن داشته باشند.

هنگامی که دارندگان تلفن همراه در تبلیغات بازاریابی پیامکی شما شرکت می‌کنند، در اصل به یک باشگاه انحصاری می‌پیوندند. بنابراین آن‌ها انتظار ارائه خدمات انحصاری را دارند . همچنین ارائه معاملات به خریداران دیگر مستحق یک روش موثر برای فروش بیشتر از بهترین مشتریان شما نیست.

تجربه مشتری را در اولویت قرار دهید

امروزه تمرکز مشتری محور در بازاریابی، تماما ً در مورد ارائه یک تجربه است. این بالاخص برای خریداران تلفن همراه مناسب است . پلتفرم های دیجیتال بسیار خصمانه بر روی گوشی های هوشمند هستند.

برنامه‌های وفاداری مشتری نیز باید بر روی تجربه مشتری متمرکز باشد. اگر شما امیدوار به تشویق مشتریان برای خرج کردن بیشتر از طریق پیشنهادها ویژه هستید، باید زمینه استفاده  از آن را فراهم کنید.

اکثر برنامه‌های وفاداری مشتری برای رسیدن به اولویت‌های کاربر نهایی شکست می‌خورند . آمار نشان می‌دهد که میانگین مصرف کنندگان در ایالات‌ متحده عضو۲۶ برنامه وفاداری هستند، اما تنها از ۱۰ تا از آن‌ها استفاده می‌کنند . کاربران تلفن همراه می‌خواهند خرید آنلاین را با کمترین زحمت انجام بدهند. بنابراین کارکردهای آسان همچون اسکن یک کوپن یا کد QR، ارسال کلمه کلیدی و کد کوتاه از طریق پیام کوتاه ، کلیک بر روی دکمه خرید و خرید از طریق پول های الکترونیکی می تواند بسیار کارساز باشد.

شما می‌توانید یک کارت اشتراک دیجیتال ایجاد کنید که در هر زمان مشتری یک خرید انجام می‌دهد یک امتیاز بگیرد. این کارت اشتراک آن‌ها را قادر خواهد ساخت تا اقلام دیگری را با امتیازهای پاداش خود خریداری کرده و یا حتی آن‌ها را به تخفیف تبدیل کنند.

سرویس مشتری خود را ارتقا دهید

مصرف کنندگان از برندهایی که به حرف شان گوش می دهند قدردانی می کنند. بنابراین چرا از برنامه وفاداری خود برای بازخورد گرفتن از مشتریان با ارزش خود استفاده نمی کنید و این را بدانید که فقط از خریداران همیشگی خود نظر بخواهید، زیرا نظرات آنها اهمیت بیشتری دارند.

همچنین می‌توانید از پاداش هایی برای تشویق مشتریان به ارائه بازخورد استفاده کنید . در کارت‌های وفاداری، تخفیف کوچکی در خرید بعدی آن‌ها یا فرستادن یک کارت هدیه در ازای توضیحات مثبت ارائه کنید.

فرم‌های فیدبک را می‌توان از طریق پیامک ارسال کرد و چون پیامک نرخ باز شدن بالاتری نسبت به هر کانال بازاریابی دیگر دارد، برندها به احتمال زیاد میزان پاسخ بالاتری دریافت می‌کنند.

بازاریابی شخصی سازی شده

شخصی‌سازی موج استراتژیک بعدی برندها برای حفظ مشتریان است . پلتفرم‌های دیجیتال مانند پیامک , برنامه‌های اطلاع رسانی و ایمیل اشکال بسیار شخصی از ارتباطات هستند که می‌توانند به نفع شما استفاده شوند.

زمانی که مشتریان پیشنهادهای ویژه‌ای از طریق ابزارهای شخصی دریافت می‌کنند، آن‌ها تمایل بیشتری به پذیرش پیشنهاد دارند - البته با ارائه پیشنهاد درست به آن ها.

ذخیره داده‌های حساس برای بازاریابی موثر حیاتی است. مصرف کنندگان، با اسپم و آگهی‌های تبلیغاتی خام رو به رو هستند که هیچ علاقه‌ای به آن‌ها ندارند. زمانی که مشتریان به برند وفادار هستند، انتظار دارند بدانید که آن‌ها چه می‌خواهند و چه زمانی به آن نیاز دارند.

اگرچه ابزارهایی مانند پیامک و ایمیل می‌تواند به طور پیوسته استفاده شوند، با این حال با احترام با مشتریان برخورد کنید . پیام‌های متنی را شخصی سازی کنید و آن‌ها را به موقع بفرستید. اگر پیامک ها را بیش از حد بفرستید، مشتریان ناامید خواهند شد و فهرست پستی خود را لغو خواهند کرد.

ایجاد یک برنامه وفاداری موثر کلید رشد است. استفاده از ابزارهای مناسب شما را قادر می‌سازد تا یک برنامه وفاداری را اجرا کنید که با مشتریان وفادار در یک سطح احساسی ارتباط برقرار کنید. یک سرویس اطلاع رسانی پیامکی به شما این امکان را می‌دهد که به اهداف خود برسید و از بودجه خود محافظت کنید.

اگر شما قصد استفاده از سامانه های اطلاع رسانی پیامکی برای پیشبرد اهداف برنامه وفاداری مشتری را دارید، کافیست در همکاران اس ام اس ثبت نام کنید و با استفاده از سامانه هوشمند پیشنهاد دهنده پنل پیامکی، پنل اس ام اس مناسب خودتان را دریافت کنید.

جمع بندی و خلاصه

خلاصه مطالب

در ادامه خلاصه ای از مقاله ی "چگونه از پیامک برای بهبود برنامه وفاداری مشتریان استفاده کنید؟" مشاهده می کنید.

مطالب پیشنهادی برای شما
  • ارائه پیشنهادهای اختصاصی

    برای مشتریان VIP خود کمپین های اختصاصی ایجاد کنید. هدف این کمپین ها باید القای حس خاص بودن به مشتریان باشد، زیرا افرادی که مخاطب بازاریابی پیامکی شما قرار می گیرند انتظار دریافت خدمات یا محصول خاصی از شما را دارند.

  • تجربه مشتری را در اولویت قرار دهید

    برنامه‌های وفاداری مشتری نیز باید بر روی تجربه مشتری متمرکز باشد. اگر شما امیدوار به تشویق مشتریان برای خرج کردن بیشتر از طریق پیشنهادها ویژه هستید، باید زمینه استفاده آن از آن را فراهم کنید. بنابراین کارکردهای آسان همچون اسکن یک کوپن یا کد QR، ارسال کلمه کلیدی و کد کوتاه از طریق پیام کوتاه ، کلیک بر روی دکمه خرید و خرید از طریق پول های الکترونیکی فراهم آورید.

  • سرویس مشتری خود را ارتقا دهید

    مشتریان از برندهایی که به حرف آنها گوش می دهند خوششان می آید. بنابراین از برنامه وفاداری خود برای بازخورد گرفتن از مشتریان استفاده کنید. حتی می توانید برای بازخوردهای ارائه شده پاداش در نظر بگیرید، مانند تخفیف کوچکی در خرید بعدی آن‌ها یا فرستادن یک کارت هدیه. تمام فرآیندهای ذکر شده را می توان از طریق پیامک انجام داد که نرخ باز شدن بالایی دارد.

  • بازاریابی شخصی سازی شده

    زمانی که مشتریان پیشنهادهای ویژه‌ای از طریق ابزارهای شخصی مانند پیامک دریافت می‌کنند، آن‌ها تمایل بیشتری به پذیرش پیشنهاد دارند. پیامک های متنی را شخصی سازی کنید و آن‌ها را به موقع بفرستید. اگر پیامک ها را بیش از حد بفرستید، مشتریان ناامید خواهند شد و شما را مسدود می کنند.

ارسال نظر