وبلاگ

pattern

کدام استراژی بازاریابی؛ اس ام اس، پوش نوتیفیکیشن یا ایمیل؟

استراتژی بازاریابی پیامکی

امروزه کسب و کار شما نیاز به یک استراتژی موبایلی دارد. اما کدام ابزار برای کسب و کار شما موثر ترین خواهد بود؟

اس ام اس، پوش نوتیفیکیشن یا ایمیل؟

این یک چالش اساسی است که بازاریاب ها سر آن مشاجره دارند. بنابراین در این مقاله به مزایا و معایب هر کدام از موارد بالا می پردازیم تا به شما در انتخاب بهترین گزینه کمک کنیم.

سرویس اس ام اس

پیامک متنی دقیقا چیز جدیدی نیست. اما یک استراتژی موبایلی است که در سال های اخیر از پیشرفت های وسیعی بهره مند شده است. همین قدر بس که بگوییم ، ابزار بازاریابی پیامکی گزینه ای است که غول های تکنولوژی پول هایشان را روی آن سرمایه گذاری می کنند.

دلایل محکمی وجود دارد که پیش بینی می کند بازار پیام کوتاه و پیام رسانی A2P تا سال 2020 بیش از 58 میلیارد دلار درآمد داشته باشد. پیامک ها در حال حاضر حدود 98٪ نرخ باز شدن دارند و مشتریان برای دریافت پیامک از طریق هر کانال دیگری آماده تر هستند.

بازاریابی پیامکی بسیار متنوع است. لازم نیست هر بار که اقدام به راه اندازی یک کمپین می کنید، پیشنهادات تخفیف ارسال کنید. یکی از نقاط قوت بکار گیری پیامک در یک کمپین بازاریابی ، امکان هدایت ترافیک به وب سایت و شبکه های رسانه های اجتماعی است.

همچنین می توانید از پیام کوتاه برای ارتباطات حساس در تجارت ، افزایش آگاهی از برند ، خدمات به مشتری و تقویت برنامه های وفاداری مشتریان استفاده کنید. هر چیزی که مشتریان باید بدانند بهتر است با یک پیام متنی ارائه شود.

علاوه بر این ، پیامک جهانی دسترسی جهانی دارد و موضوعاتی را که به دلیل اتصال ضعیف در اینترنت وجود دارد حل می کند و مخاطبان شما را در یک فضای شلوغ مثل رسانه های اجتماعی و صندوق ورودی ایمیل ها محفوظ می دارد.

با این حال ، برای اینکه کارزارهای بازاریابی پیامکی مؤثر باشد ، باید یک لیست مشتریانتان تهیه کنید. این امر نیاز به تبلیغات اضافی دارد که باعث می شود کاربران تلفن همراه را وارد سرویس موبایل خودتان کنید.

هم چنین پلت فرم پیامک تنها فضایی به اندازه 160 کاراکتر دارد، بنابراین پیام ها باید کوتاه نگه داشته شوند. اگرچه این مسئله نباید برای بیشتر بازاریابان مشکلی ایجاد کند، اما این موضوعی است که هنگام ایجاد یک کمپین پیامکی باید به خاطر داشته باشید.

پوش نوتیفیکیشن(Push notifications)

توانایی های مشابه پیامک دارد و آن سریع بودن آن است. با این حال ، پوش نوتیفیکیشن فقط از طریق اپلیکیشن ها قابل ارسال هستند، بنابراین خوانندگان را ملزم به اتصال به wi-fi می کند.

مشکل دیگر پوش نوتیفیکیشن متقاعد کردن مشتریان برای دانلود یک اپ است. مگر اینکه یک اپلیکیشن معروف ایجاد کنید که ارزش فراوانی داشته باشد و عملکردی را برای صاحبان تلفن همراه به ارمغان آورد که ارزش ارسال پوش نوتیفیکیشن و مشاهده آن توسط مشتریان را داشته باشد.

علاوه بر این ، 50٪ از کاربران تلفن همراه، پوش نوتیفیکیشن را آزار دهنده می دانند. با این حال ، این مورد بستگی به میزان تأثیرگذاری پیام های بازاریابی شما دارد. اگر اعلان ها مربوط به کاربران نهایی باشد ، موفقیت بیشتری خواهید داشت. مشکل این است که شما نمی توانید گروهی از مخاطبان را برای دریافت نوتیفیکیشن های خاص مثل کاری که در پیامک و ایمیل می توانید انجام دهید جداسازی کنید.

اگر می توانید کاربران نهایتان را متقاعد کنید که اپی را دانلود کنند یا از طریق سرویس تلفن همراه مثل مسنجر یا واتس اپ با شما در ارتباط باشند، شانس خود را برای دستیابی به مخاطبان گسترده تری افزایش می دهید - مشروط بر اینکه آنها دارای تلفن هوشمند باشند.

مزایای واقعی پوش نوتیفیکیشن عبارتند از: مقرون به صرفه بودن، افزایش تعامل، ترافیک را به اپ های شما می اورند و بینشی را به شما درباره ی رفتار مشتری می دهند. اگرچه، توسعه اپ ها گران هستند، بنابراین قبل اینکه شما شاهد بازگشت سرمایه باشید به یک سرمایه گذاری اساسی نیازمندید.

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی از طریق ایمیل هنوز هم شانس خوبی برای افزایش تعامل و جذب مشتری برای شما فراهم می کند. توسط ابزارهایی مانند MailChimp که برای پیمایش فیلترهای اسپم از امکانات بهتری برخوردار هستند، ایمیل های بیشتری به صندوق ورودی شما هدایت می کنند.

به طور کلی، قبل از ارسال ایمیل باید رضایت مشتری را بخواهید. اگرچه هنوز هم ارسال ایمیل های اسپم رایج است، اما شما خطر وارد شدن به لیست سیاه را پیش رو دارید، بنابراین یک تاکتیک معقول نیست.

اما به محض اینکه مشتریان شما جذب کمپین های ایمیلی شدند می توانید از این کانال به طور مؤثر به منظور ارائه پیشنهادات ویژه، خبرنامه ها، پیام های خوشآمدگویی، قدردانی و ایمیل های تأیید و یا پیگیری های مشتریان گذشته استفاده کنید.

علاوه بر این، ایمیل دارای مزیت پیامک و پوش نوتیفیکیشن برای ارائه اطلاعات بیشتر است. اگرچه ایمیل باید به طور مختصر نگارش شود، اما با این حال یک بستر مناسب تر برای توضیح بیشتر درباره پیشنهاد یا خدمات شماست.

اما باید در نظر بگیرید که ایمیل ها ممکن است خیلی دیر به دست مخاطبان برسد، پس بهترین گزینه برای پیام هایی هستند که وابسته به زمان نیستند. از آنجا که اکثر افراد در محل کار ایمیل هایشان را چک می کنند، فرصت کافی برای عکس العمل نسبت به پیام ها را ندارند، در نتیجه اکثر پیام های ایمیلی فراموش می شوند.

به علاوه ، نرخ موفقیت تا حدی پایین است. به طور میانگین بین 20 تا 30 درصد از کمپین های ایمیل ها فعال هستند. اما نرخ کلیک از طریق آن می تواند حداقل 5٪ باشد. به طور متوسط، کمپین های ایمیل فقط نرخ تبدیل 1-2% دارند.

بنابراین قبل از اینکه یک کارزار بازاریابی ایمیل ایجاد کنید، به لیست قابل توجهی از مخاطبین نیاز دارید. البته که هیچ ضرری ندارد که ترکیبی از سه روش ذکر شده را برای بازاریابی تان استفاده کنید اما شما باید آگاهی پیدا کنید که کدام استراتژی بیشتر مقرون به صرفه خواهد بود و بازگشت سرمایه شما را  افزایش می دهد.

اگر شما قصد استفاده از سرویس اس ام اس  برای پیشبرد اهداف کسب و کارتان را دارید، کافیست در همکاران اس ام اس ثبت نام کنید و با استفاده از سامانه هوشمند پیشنهاد دهنده پنل پیامکی، پنل پیامکی مناسب خودتان را دریافت نمایید.

خرید پنل اس ام اس

جمع بندی و خلاصه

خلاصه مطالب

در ادامه خلاصه ای از مقاله ی "کدام استراژی بازاریابی؛ اس ام اس، پوش نوتیفیکیشن یا ایمیل؟" مشاهده می کنید.

مطالب پیشنهادی برای شما
  • نقش سرویس اس ام اس در استراتژی بازاریابی چیست؟

    از بازاریابی پیامکی می توان برای پیشنهادات تخفیف، هدایت ترافیک به وب سایت و شبکه های اجتماعی استفاده کرد. پیامک مشکل دسترسی اتصال ضعیف اینترنت را ندارد. تنها ضعف آن محدود بودن فضای پلتفرم پیامک است که ۱۶۰ کاراکتر می باشد بنابراین باید پیام ها را کوتاه نگه داشت.

  • نقش پوش نوتیفیکیشن در استراتژی بازاریابی چگونه است؟

    مشابه سرویس پیامک سریع می باشد و لازمه آن اتصال به اینترنت است. ضعف دیگر آن متقاعد کردن کاربران برای دانلود اپی است که نوتیفیکیشن می فرستد و در آن نمی توانید گروهی از مخاطبان را برای دریافت نوتیفیکیشن ها تفکیک کنید. مزایای آن عبارتند از: قرون به صرفه بودن، افزایش تعامل، هدایت ترافیک به اپ شما.

  • نقش بازاریابی ایمیلی در استراتژی بازاریابی شامل چه مواردی است؟

    مزیت اصلی ایمیل ها، امکان رائه اطلاعات بیشتر به کار بر است. ولی ممکن است خیلی دیر به دست کاربر برسد و بازخوردهای لازم را به همین دریافت نکند. همچنین نرخ موفقیت پایینی دارد.به طور میانگین بین 20 تا 30 درصد از کمپین های ایمیل ها فعال هستند. اما نرخ کلیک از طریق آن می تواند حداقل 5٪ باشد. به طور متوسط، کمپین های ایمیل فقط نرخ تبدیل 1-2% دارند.

ارسال نظر