وبلاگ

pattern

چگونه شماره موبایل مشتریان را جمع آوری کنیم؟+نکات تجربی 2022

چگونه شماره موبایل مشتریان را جمع آوری کنیم

چه به تازگی بازاریابی پیامکی را شروع کرده باشید و چه مدتی است که از آن استفاده کرده اید، بدون داشتن لیست مشترکین پیام کوتاه، راهی برای پیشرفت وجود ندارد.

متأسفانه، افزایش لیست مخاطبان پیامک شما همیشه آنطور که به نظر می رسد آسان نیست. بازاریابی پیامکی کاملا مبتنی بر مجوز است، به این معنی که برای ارسال پیامک به مشتریان خود، ابتدا باید رضایت آنها را جلب کنید.

خبر خوب آن است که مردم تمایل دارند حدود 98 درصد پیامک هایی را که دریافت می کنند را باز کنند. بنابراین، هنگامی که آنها در کمپین یپامکی شما شرکت می کنند، می توانید مطمئن باشید که اکثر پیام های شما خوانده می شوند.

ارزش تلاش را دارد، درست است؟

بنابراین بدون هیچ مقدمه ای، بیایید برخی از روش های جمع آوری شماره موبایل مشتریان را بررسی کنیم که می تواند به شما کمک کند و مهمتر از همه، به طور قانونی لیست مشترکان پیامک خود را افزایش دهید.

ترجیح دادن برای دریافت(opt-in) پیامک چیست؟

ترجیح دادن برای دریافت(opt-in) پیامک، مجوز کتبی است که مشتریان به کسب و کار یا سازمانی که می خواهد برای آنها پیامک ارسال کند، می دهد.

حتی اگر یک برند قبلاً نوعی رابطه با مشتری داشته باشد یا شماره تلفن او را در پایگاه تماس خود داشته باشد (مثلاً برای اهداف حمل و نقل)، بدون رضایت مشتری برای دریافت پیامک، ارسال پیامک غیرقانونی می شود.

قوانین تمکین پیامک

در کشورهای مختلف، قوانین ترجیح دادن برای دریافت(opt-in) پیامک توسط قوانین مختلفی تنظیم می شود. با این حال، ایده ای که همه آنها را متحد می کند این است که یک کسب و کار باید علاوه بر دریافت مجوز کتبی برای ارسال آنها، اطلاعات واضحی ارائه دهد و در مورد شیوه های خود هنگام برقراری ارتباط با مشتریان از طریق پیام های متنی شفاف بماند. برای مثال:

  • در ایالات متحده، الزامات بازاریابی پیامکی در قانون حمایت از مصرف کننده تلفن ایالات متحده (TCPA) پوشش داده شده است. علاوه بر این، بازاریابان پیامکی باید از مقررات انجمن صنعت ارتباطات سلولی (CTIA) پیروی کنند که دستورالعمل‌های صنعت را پوشش می‌دهد.
  • در کانادا، قوانین و مقررات بازاریابی پیامکی تحت قانون ضد هرزنامه کانادا (CASL) قرار دارد.
  • در اروپا، برای ارسال پیامک به مشتریان، باید از مقررات حفاظت از داده های عمومی (GDPR) پیروی کنید.
  • بنابراین اگر می‌خواهید بدون ایجاد مشکل برای مشتریان خود پیام ارسال کنید، حتماً مقررات مربوط به کشورها/مناطق خاص را از قبل بررسی کنید.

روش های جمع آوری شماره موبایل مشتریان

8 راه برای جمع آوری شماره موبایل مشتریان و افزایش لیست مشترکین پیامک

بسیار خوب، پس اکنون می دانید که مردم باید با کمال میل برای دریافت پیام های متنی ثبت نام کنند، اما همچنان ممکن است برای شما چالش برانگیز باشد که راه هایی را ایجاد کنید که آنها را قادر به انجام این کار می کند.

خوشبختانه، تعداد زیادی روش برای جمع آوری شماره موبایل مشتریان وجود دارد - برای الهام گرفتن، لیست زیر را بررسی کنید.

1. یک کلمه کلیدی به یاد ماندنی ایجاد کنید و آن را تبلیغ کنید

کلمات کلیدی یکی از رایج ترین راه ها برای جذب افراد بیشتر برای اشتراک در کمپین های پیامکی شما هستند. معمولاً یک کلمه آسان برای به خاطر سپردن است که افراد می توانند به کد کوتاه یک شرکت پیامک ارسال کنند و بخشی از لیست مشترکان پیام کوتاه خود شوند.

چیزی که در مورد کلمات کلیدی عالی است این است که آنها می توانند در هر مکانی کار کنند - چه آنلاین و چه آفلاین، که گزینه های بیشتری را برای مشاغل فراهم می کند و همچنین برای مشتری راحت است.

به عنوان مثال، می‌توانید کلمه کلیدی بازاریابی پیامکی خود را در فروشگاه به نمایش بگذارید، اگر آن کار را انجام دادید، آن را روی تبلیغات چاپی، پوسترها و آگهی‌هایی که با هر سفارش ارسال می‌کنید قرار دهید. سپس برای بازدیدکنندگان یا مشتریان شما آسان می‌شود که اگر می‌خواهند پیام‌های SMS شما را انتخاب کنند، فقط کلمه کلیدی را به کد کوتاه شما ارسال کنند.

2. یک فرم ثبت نام در وب سایت خود اضافه کنید

یکی دیگر از راه های محبوب برای رشد لیست های بازاریابی ایمیل و پیامک، اضافه کردن یک فرم ثبت نام در وب سایت شما است. افرادی که از وب سایت شما بازدید می کنند قبلاً به آنچه شما ارائه می دهید علاقه مند هستند و ممکن است در آینده نیز مایل به به روز ماندن باشند. چندین راه برای انجام آن وجود دارد:

فرم پاپ آپ: این روش احتمالاً بهترین راه برای جلب توجه مشتریان و اطلاع دادن آنها در مورد امکان ثبت نام برای پیامک است. می‌توانید از پنجره‌های پاپ‌آپ سنتی (پنجره پاپ‌آپ) استفاده کنید یا با تجربه بازی‌سازی با چرخ‌ها «چرخش برای برنده شدن»، حلقه‌ای از کوپن‌ها و غیره آن‌ها را به سطح جدیدی ببرید (مشوق‌ها مطمئناً انگیزه‌ای اضافی برای انتخاب خواهند بود)

فوتر وب سایت: در هر کجای وب سایت بازدیدکنندگان شما هستند، پاورقی وب سایت همیشه در آنجا باقی می ماند. به همین دلیل است که مکانی عالی برای افزودن یک فرم ثبت نام و ایجاد راحتی برای پیوستن به لیست در زمانی که آنها تمایل دارند.

صفحه ثبت نام: همچنین می توانید یک صفحه جداگانه را برای برجسته کردن مزایای پیوستن به برنامه پیامک خود اختصاص دهید تا بازدیدکنندگان شما بتوانند آگاهانه تصمیم بگیرند.

3. مشترکین ایمیل خود را از برنامه پیامک خود مطلع کنید

اگر از قبل یک لیست مشترکین ایمیل دارید، در استفاده از آن برای رشد لیست پیامک خود تردید نکنید. در میان مشترکین ایمیل شما، ممکن است افرادی وجود داشته باشند که حتی گزینه ای برای دریافت به روز رسانی پیام های متنی شما را نمی دانند، اما برای ثبت نام مشکلی ندارند.

علاوه بر این، می‌تواند فرصتی عالی برای ترکیب بازاریابی ایمیل و پیامک می‌تواند فرصتی عالی برای نتایج بهتر برای شما به ارمغان بیاورد. فرض کنید خبرنامه هایی را که خودتان دریافت می کنید صادقانه می خوانید. در آن صورت، ممکن است متوجه شده باشید که شرکت‌هایی که از بازاریابی پیامکی استفاده می‌کنند، یادآوری دوستانه‌ای را در پایین ایمیل‌های خود قرار می‌دهند (خواه این به‌روزرسانی‌های معمولی، تبلیغات یا ایمیل تأیید سفارش باشد)، و از آنها دعوت می‌کنند تا در پیام‌های متنی مشترک شوند. به این ترتیب، می توانید لیست خود را با افرادی که واقعاً به پیشنهادات شما علاقه مند هستند، غنی کنید.

4. از مشتریان دعوت کنید تا در تسویه حساب شرکت کنند

شخصی قبلاً به مرحله تسویه حساب رسیده است - عالی است، اعتماد او را جلب کرده اید! آیا زمان بهتری برای درخواست شماره تلفن آنها برای تقویت این رابطه در آینده وجود دارد؟

معمولاً مشتریان باید اطلاعات تماس خود را برای تحویل در صندوق، از جمله شماره تلفن خود را وارد کنند. ساده ترین راه برای افزودن آن شماره به لیست مشترکین پیامک خود این است که یک چک باکس زیر آن بگذارید و در ازای ارقام، انگیزه ای ارائه دهید.

5. از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

رسانه‌های اجتماعی کانال دیگری برای افزایش فهرست مشترکان پیام کوتاه است که هنگام جمع‌آوری شماره تلفن‌ها نباید از آن غافل شد. بسیاری از مشتریان بالقوه شما در آنجا این مکان را به مکانی مناسب برای ارتقا دادن پیام های متنی تبدیل می کنند.

یکی از راه‌های انجام این کار استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغ مسابقات متن به برنده قبلی است.

راه دیگر تشویق مشتریان به ثبت نام از طریق پست ها و استوری ها است. به عنوان مثال، با استفاده از استوری های اینستاگرام، می توانید اشتراک را برای کاربر بدون دردسر ارائه کنید و به آنها اجازه دهید به سادگی انگشت خود را به سمت بالا بکشند و به برنامه بپیوندند.

البته، برای موثر شدن این روش شما باید چیز ارزشمندی را ارائه دهید (مثلاً 20٪ تخفیف) تا اینگونه فالوورهای خود را تشویق به انجام هدف خودتان کنید.

6. یک مسابقه متن به برد ترتیب دهید

مسابقات یکی از مؤثرترین راه‌ها برای جمع‌آوری شماره تلفن‌ها هستند، چراکه معمولاً افراد در صورتی که واقعاً بتوانند از آن سود ببرند، مایل به ثبت نام هستند. این نکته کلیدی را برای ترتیب دادن مسابقات به خاطر بسپارید - شما باید چیزی با ارزش ارائه دهید تا شرکت در آن را برای افراد ارزشمند می کند.

سپس، با ارسال پیامک کلمه کلیدی انتخابی خود به کد کوتاه، مشتریان بالقوه و مشتریان شما بخشی از لیست تماس شما می شوند و فرصت شرکت در مسابقه را پیدا می کنند.

اطمینان حاصل کنید که آنها می دانند چه چیزی را قرار است امضا کنند - در مورد ارتباطات آینده و پیشنهادات تبلیغاتی خود که با استفاده از پیام های متنی ارسال می کنید شفاف باشید.

7. کدهای QR ایجاد کنید

موارد استفاده از Q.R. کدهای جمع آوری شماره تلفن بسیار شبیه به کلمات کلیدی هستند، زیرا به راحتی می توان آنها را در تمام مطالب چاپی ، تبلیغ آنلاین یا در فروشگاه قرار داد. یک راه سریع و راحت برای مشتریان شما که به سادگی با اسکن Q.R، بازاریابی متنی شما را انتخاب کنند.

هنگامی که آنها کد را اسکن می کنند، یک پیام کوتاه از پیش پر شده روی صفحه نمایش آنها ظاهر می شود و تنها چیزی که برای تکمیل ثبت نام SMS باقی می ماند ارسال آن است.

8. دستگاه ثبت شماره مشتری موبایل

یکی از مهم ترین راه های جذب و برقراری ارتباط موثر با مشتریان، ارسال پیامک به آنهاست. برای ارسال پیامک، هر شرکت و کسب و کاری باید شماره تماس گیرندگان را دریافت کند. دستگاه ثبت شماره مشتری تلفن همراه مشتری یکی از راه حل های هوشمند برای دریافت شماره و ارتباط با مشتریان می باشد.

دستگاه ذخیره سازی شماره موبایل مشتری، همانطور که از نام آن پیداست، می توانید با تنظیم این دستگاه در محل کار خود، به راحتی شماره مشتری خود را به صورت آنی ذخیره کنید و بلافاصله برای مشتریان خود پیام ارسال کنید. نحوه کار دستگاه ثبت شماره مشتری به این صورت است که مشتری شماره را روی دستگاه وارد می کند. شماره های مشتری در دفترچه تلفن پنل اس ام اس ذخیره می شود و پیامی که شما برای دستگاه ثبت شماره مشتری تعریف کرده اید ارسال می شود.

بهترین روش‌های جمع آوری شماره موبایل مشتریان

3 نکته کلیدی برای رشد و حفظ لیست مشترکین پیامک شما

در مورد فراوانی پیام هایتان شفاف باشید

یکی از دلایل اصلی انصراف مشترکین این است که پیام های زیادی دریافت می کنند که دوست ندارند دریافت کنند. برای جلوگیری از این امر، از پیام خوشامدگویی استفاده کنید تا مشخص کنید چند بار پیامک می‌دهید (مثلاً 4 تا 5 بار در ماه) تا غافلگیرکننده نباشد و منجر به ناامیدی نشود.

زمان مناسب را انتخاب کنید

پیامک یک کانال کاملا شخصی است. اگر افراد با دادن دسترسی به این کانال به شما اعتماد می‌کنند، مطمئن شوید که پیام‌های بازاریابی شما درزمان مورد انتظار ارسال می شوند، مثلا اواخر شب یا آخر هفته‌ها ارسال نشوند.

به ساعات کاری پایبند باشید تا شانس افرادی که به پیشنهادات شما روی می آورند را افزایش دهید و روابط خوب خود را حفظ کنید.

ارزشمندی را با هر پیامک به مخاطب تقدیم کنید

هر پیامی که برای مشترکین خود ارسال می کنید باید نوعی ارزش را به آنها تقدیم کند - چه به صورت تخفیف یا نکات مفید.

تفاوت بین انواع مختلف پیام و مشوق ها، مشتریان شما را درگیر می کند. برعکس، اگر نتوانید ارزش ارائه کنید یا پیام‌های شما به سادگی نامربوط باشند، مخاطبین دیگردلیلی برای دنبال کردن پیام های شما نخواهند داشت.

آیا باید از انصراف پیامک بترسید؟

انصراف از پیامک طبیعی است. همیشه افرادی هستند که به دلایل مختلف تصمیم به لغو اشتراک می‌گیرند. این بدان معنا نیست که شما کار اشتباهی انجام داده اید - علایق و رفتار مشتری به طور طبیعی تغییر می کند، بنابراین انتخاب های آنها نیز تغییر می کند.

این قضیه می‌تواند به «فیلتر کردن» مخاطبانتان کمک کند، به این معنی که با افرادی ارتباط برقرار خواهید کرد که واقعاً می‌خواهند از شما بشنوند، بنابراین احتمال بیشتری دارد که به پیشنهادات شما عمل کنند. ارزیابی انصراف‌ها همچنین می‌تواند به شما کمک کند تشخیص دهید چه چیزی کار می‌کند و سودمند است و در مقابل چه چیزی کار نمی‌کند و به شما امکان می‌دهد کمپین‌های پیامکی خود را بهبود ببخشید. علاوه بر این، می‌توانید از اعتبارسنجی تلفن نیز استفاده کنید که می‌تواند یک بررسی تأیید صحت در لیست مخاطبین شما انجام دهد تا بفهمد کدام شماره‌ها نامعتبر هستند.

با این حال، اگر متوجه کاهش ناگهانی تعداد مشترکان شدید یا نرخ انصراف پیامک شما به طور غیرقابل کنترلی افزایش می‌یابد، احتمالاً یک جایی از کار شما اشتباه است. اینجا باید ارزیابی بیشتر و دقیق تری را انجام دهید.

به عنوان مثال، مطمئن شوید که پیام‌های زیادی را در زمان‌های نامناسب ارسال نمی‌کنید، کلمات عامیانه و اختصارات به تصویر برند شما آسیب نمی‌رسانند، متن‌های شما به مشترکان شما مرتبط هستند و با انگیزه‌های مختلفی همراه هستند که به حفظ مشارکت آنها کمک می‌کند.

حالا بنشینید و رشد لیست اس ام اس خود را تماشا کنید

قوانین انطباق پیامک نباید شما را از افزودن پیامک به ترکیب بازاریابی خود باز دارد. پیامک یک راه عالی برای دستیابی به مشتریان، ماندن در رادارهای آنها و تشویق آنها به انجام معاملات شما است.

مطمئناً، ممکن است در ابتدا پیچیده به نظر برسد، اما تنها چیزی که باید بدانید این است که رضایت ضروری است راه های زیادی برای رسیدن به آن وجود دارد. بنابراین می توانید هر کدام را که برای کسب و کار یا سازمان شما مناسب تر است انتخاب کنید و شاهد رشد لیست پیامک خود باشید.

خرید پنل اس ام اس

جمع بندی و خلاصه

خلاصه مطالب

در ادامه خلاصه ای از مقاله ی "چگونه شماره موبایل مشتریان را جمع آوری کنیم؟+نکات تجربی 2022" مشاهده می کنید.

مطالب پیشنهادی برای شما
  • دلیل اهمیت روش های جمع آوری شماره موبایل مشتریان چیست؟

    یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید به عنوان یک بازاریاب انجام دهید این است که مخاطبان خود را افزایش دهید. در این مقاله نکات لازم برای افزایش لیست مشترکین پیامک و جمع آوری شماره تلفن آنها آورده شده است.

  • روش های جمع آوری شماره تلفن مشتریان کدام ها هستند؟

    یک کلمه کلیدی به یاد ماندنی ایجاد کنید و آن را تبلیغ کنید، یک فرم ثبت نام در وب سایت خود اضافه کنید، مشترکین ایمیل خود را از برنامه پیامک خود مطلع کنید، از مشتریان دعوت کنید تا در تسویه حساب شرکت کنند، از شبکه های اجتماعی استفاده کنید، یک مسابقه متن به برد ترتیب دهید، کدهای QR ایجاد کنید، دستگاه ثبت شماره مشتری موبایل.

  • ترجیح دادن برای دریافت(opt-in) پیامک چیست؟

    Opt-in یک رضایت کتبی است که توسط مشتریان به شرکت ها یا سازمان هایی که مایل به ارسال پیامک به آنها هستند داده می شود. حتی اگر یک برند قبلاً نوعی ارتباط با مشتری داشته باشد یا شماره تلفن آن را در پایگاه داده تماس خود داشته باشد، ارسال پیامک بدون رضایت مشتری برای دریافت پیامک غیرقانونی است.

ارسال نظر