وبلاگ

pattern

نظرسنجی پیامکی چیست؟ (نحوه برگزاری نظرسنجی پیامکی)

نظرسنجی پیامکی

نظرسنجی پیامکی(SMS Polling) نوعی بازاریابی از طریق اس ام اس است که از قابلیت های پیام کوتاه برای جمع آوری سریع بازخورد مشتری محور استفاده می کند. بازاریابی دیجیتال همیشه با هدف نزدیک شدن به مصرف کننده انجام می شود و نظرسنجی اس ام اسی به کسب و کارها اجازه دسترسی نزدیک تر به مخاطبانشان را می دهد. در ادامه خواهیم دید که چگونه نظرسنجی پیامکی می تواند به شما در بهبود استراتژی بازاریابی کمک کند.

نظرسنجی پیامکی چیست؟

نظرسنجی پیامکی یک سوال ساده است که از طریق یک اس ام اس به مشتریان یا مخاطبان یک کسب و کار ارسال می شود. پاسخ این نظرسنجی ها اغلب یک کلمه کلیدی یا حرف کوتاه است. از آنها برای سنجش واکنش مشتریان نسبت به سوالاتی استفاده می شود که ممکن است نحوه تبلیغات و تصمیمات مربوط به محصول یا خدمات را در آینده تحت تاثیر قرار دهد. پاسخ های کوتاه مشتریان به این سوالات به عنوان یک تبلیغات تعاملی(Interactive advertising) در نظر گرفته می شود که تعامل با نام تجاری را افزایش می دهد.

نظرسنجی ها مستقیماً به تلفن همراه گیرندگان ارسال می شود و مانند سایر پیام های متنی دریافت می شود و پاسخ دهندگان می توانند مانند هر پیامک دیگری به سوالات پاسخ دهند. محتوای اس ام اس نظرسنجی به گیرندگان آموزش می دهد که چگونه از طریق کلمات کلیدی کوتاه یا حتی حروف(که با گزینه های متعدد ارائه شده توسط نظرسنجی مطابقت دارد) پاسخ دهند.

کسب و کارها چه نوع نظرسنجی پیامکی ارسال می کنند؟

چندین نوع نظرسنجی اس ام اسی وجود دارد که کسب و کارها می توانند از آن استفاده کنند. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

رای گیری پیامکی

وقتی مردم به نظرسنجی ها فکر می کنند، اغلب دنیای سیاست به ذهن شان خطور می کند. به عنوان مثال، کسب و کارها می توانند از همان مدل استفاده کنند تا بپرسند کدامیک از پیتزاها بیشتر مورد پسند مشتریان است یا کدام رنگ جدید را برای خط تولید کت و شلوارهای آینده هیجان زده تر است.

پاسخ به این نظرسنجی ها به نوبه خود می تواند تصمیمات آینده شرکت را هدایت کند. اگر از بین چندین پیشنهاد انتخاب می کنید یا فقط موجودی کافی برای خرید یک محصول را دارید، حدس و گمان (و ضررهای احتمالی) را حذف کنید. با اجازه دادن به مشتریان برای تصمیم گیری در مورد شما، از مهمترین منبع یاد بگیرید. بپرسید کدام یک از چندین گزینه را ترجیح می دهند و تصمیم خود را بر اساس پاسخ آنها تنظیم کنید.

مسابقات پیامکی

مسابقات پیامکی را به عنوان انگیزه ای برای مشتریان برای تعامل با نام تجاری خود ارائه دهید. جوایز می تواند شامل تخفیف، کوپن یا محصولات رایگان باشد. شما می توانید به پاسخ دهندگان اجازه دهید تا فقط نام خود را وارد کرده یا با رای دادن به یک موضوع واجد شرایط شوند. این استراتژی مشتریان را تشویق می کند تا هنگام مشاهده شماره تلفن شما آماده بررسی تلفن همراه خود باشند، بنابراین در صورت ترکیب مسابقات، پیام های شما را در اولویت قرار می دهند.

شما می توانید برای هر مسابقه چندین برنده در نظر بگیرید، مانند اهدای جایزه برای 10 پاسخ اول. اگر برندگان با یک عکس در فروشگاه موافقت کردند، می توانید با ارسال محتوا در صفحه خود، این ابتکار را با استراتژی رسانه های اجتماعی خود ادغام کنید. اگر مشتریان به دوستان خود اطلاع دهند یا نتایج را در حساب های رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند، آنها برای شما بازاریابی انجام می دهند.

تحقیق در مورد داده های مشتری

هر نظرسنجی نباید به یک تصمیم فوری یا عملی منجر شود. جمع آوری داده های مشتریان می تواند به همان اندازه در هدایت تصمیمات آینده در مورد ارائه محصولات، خدمات و تبلیغات مهم باشد. این سوالات می تواند همان سوالاتی باشد که شما تحت اقدامات رایج می پرسید. اما به جای تمرکز بر محصول یا خدمات خود، از مشتریان درباره خودشان سوال کنید. اطلاعات جمعیتی آنها را بیاموزید و آنها را با سابقه خرید خودشان مقایسه کنید تا بهتر بفهمید کدام بخش از کسب و کار شما با بخش های مختلف مخاطبان ارتباط بهتری برقرار می کند.

تجربه ی مشتری

نظرسنجی خدمات مشتری همیشه یک ابزار اندازه گیری ضروری برای مشاغل بوده است، اما دورانی که از مشتریان خواسته می شود پرسشنامه های کاغذی را پس از خرید پر کنند، سپری شده است. امروزه، نظرسنجی های موبایلی می توانند این نیاز را برطرف کنند زیرا به مشتریان اجازه می دهند در صورت تمایل به آنها پاسخ دهند.

یکی از مفیدترین معیارهای بدست آمده از نظرسنجی پیامکی، نمره تبلیغات خالص شما است، ارزیابی خدمات مشتری که از پاسخگویان می خواهد تا تجربه خود را در مقیاس 1 تا 10 ارزیابی کنند.

نظرسنجی پیامکی چیست؟

مزایای استفاده از پیامک برای نظرسنجی چیست؟

نظرسنجی های پیامکی چندین مزیت منحصر به فرد نسبت به سایر روش های ارتباطی ارائه می دهد:

سفارشی سازی

نظرسنجی ها می توانند درباره موارد مورد علاقه مصرف کننده، تجربه مشتری آنها، الگوهای خرید ترجیحی و موارد دیگر بازخورد ارائه دهند. این داده ها، به نوبه خود، درک بهتری به کسب و کارها برای تبلیغ مواردی که در اختیار دارند، می دهند. علاوه بر این ، هنگام تصمیم گیری در مورد چندین مورد جدید ، کسب و کارها می توانند بلادرنگ از بالقوه ترین مشتریان بیاموزند.

نرخ تعامل بالا

از آنجایی که نظرسنجی های پیامکی نسبت به نظرسنجی سنتی زمان کمتری نیاز دارند، احتمال باز شدن و خواندن آنها بیشتر است. در حقیقت، بر اساس گزارش SnapDesk ، نظرسنجی های پیامکی دارای نرخ باز شدن 98٪ هستند، در حالی که برای بازاریابی ایمیلی 20 تا 30٪ است. نرم افزار ایمیل می تواند پیام های بازاریابی را فیلتر و حذف کند، اما یک تلفن همراه بلافاصله با دریافت هر پیام متنی به صاحب خود هشدار می دهد.

تفاوت نظرسنجی اس ام اسی و نظرسنجی سنتی چیست؟

پیام های متنی به دلیل فوریت و سریع بودن بسیار محبوب شدند، اما نظرسنجی های سنتی برای مکالمات حضوری و تجزیه و تحلیل کامل بهتر هستند. نظرسنجی پیامکی بیشتر برای تسهیل درخواست های فشرده که می توانند در صفحه نمایش های کوچک تلفن همراه قرار گیرند مناسب تر است و به کاربران امکان می دهد با سهولت و سرعتی که پیام های متنی برای آنها طراحی شده است، پاسخ دهند.

در حالی که نظرسنجی های سنتی اغلب سوالات مفصلی را در بر می گیرد که به تعهد زمانی قابل توجهی نیاز دارند، نظرسنجی ها پیامکی از فوریت پیام های متنی استفاده می کنند. آنها سوالات چند گزینه ای می پرسند که با ضربه زدن به یک کاراکتر صفحه نمایش موبایل می توان به آنها پاسخ داد. مدیریت و ثبت نظرسنجی ها نیز برای مشاغل آسانتر است. نظرسنجی های سنتی نیاز به پاسخ های بلند دارد که باید خوانده و مستند شوند، اما پاسخ های نظرسنجی های پیامکی را می توان با همان پنل اس ام اس خودکار که آنها را ارسال می کند، محاسبه کرد.

چگونه نظرسنجی پیامکی برگزار کنیم؟

نحوه برگزاری نظرسنجی پیامکی بسیار ساده است. اولین گام برای برگزاری رای گیری پیامکی تهیه پنل اس ام اس و دومین گام داشتن خط اختصاصی برای دریافت پیامک است. لازم به ذکر است همکاران اس ام اس یک خط اختصاصی 15 رقمی رایگان در اختیار شما قرار می دهد. چنانچه خط با تعداد ارقام کمتر نیاز داشته باشید می توانید از بخش عملیات حساب و خرید شماره آن را خریداری نمایید. در ادامه از طریق پنل پیامکی وارد بخش امکانات پیشرفته و نظرسنجی شده و مطابق تصویر زیر تنظیمات مربوط به نحوه برگزاری نظرسنجی پیامکی را اعمال می کنیم.

نحوه برگزاری نظرسنجی پیامکی

یکی از قابلیت هایی که سامانه پیامکی همکاران اس ام اس برای ماژول رای گیری اس ام اسی در نظر گرفته است؛ توانایی تهیه گزارشات در قالب نمودار است به طوری که بتوانید به صورت گرافیکی و با سرعت بالا درک کنید؛ چند درصد از مخاطبین شما کدام گزینه را انتخاب کردند و کدام گزینه برای مخاطبان شما جذاب تر بوده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعرفه های خرید پنل پیامکی بر روی لینک زیر کلیک کنید.

تعرفه خرید پنل پیامکی


جمع بندی و خلاصه

خلاصه مطالب

در ادامه خلاصه ای از مقاله ی "نظرسنجی پیامکی چیست؟ (نحوه برگزاری نظرسنجی پیامکی)" مشاهده می کنید.

مطالب پیشنهادی برای شما
  • نظرسنجی پیامکی چیست؟

    نظرسنجی پیامکی، ابزاری مفید برای کشف نظر کاربران در مورد خدمات یا محصولات کسب و کار شما است. می توانید از نظرات آنها برای بهبود کسب و کار و درک هر چه بیشتر نیازهای مشتریان خود استفاده کنید.

  • نحوه برگزاری نظرسنجی پیامکی چگونه است؟

    برای استفاده از نظرسنجی پیامکی ، ابتدا باید پنل اس ام اس و در ادامه خط اختصاصی خریداری نمایید. سپس، گزینه های مورد نظر را به اطلاع مخاطبان برسانید. مخاطبان یکی را انتخاب کرده و پیامک مورد نظر خود را به خط اختصاصی شما ارسال می کنند. در آخر ماژول نظرسنجی اس ام اسی، آرا را محاسبه کرده و در قالب نمودار به شما نشان می دهد.

  • مزایای نظرسنجی پیامکی چیست؟

    راه اندازی ساده، تقریباً بازخورد فوری دریافت می کنید، پاسخ های نظرسنجی صادقانه تر است، آسان برای استفاده در تجزیه و تحلیل، روش مقرون به صرفه برای بررسی مخاطبان.

ارسال نظر