وبلاگ

pattern

وب سرویس ارسال کد تایید OTP + ارسال سریع پیامک کد OTP

وب سرویس ارسال کد تایید (OTP)

امروزه، اکثر مشتریان به دلیل تعداد زیادی از گزینه ها، از وب سایت های فروشگاهی آنلاین مانند ایران بابکو به صورت اینترنتی خرید می کنند. اما هنگام خرید آنلاین، معمولاً با استفاده از کارت نقدی یا اعتباری، پرداخت را به صورت آنلاین انجام می دهند.

با این حال، در یک فرآیند خرید آنلاین، در پایان، از شما خواسته می‌شود که OTP یا رمز عبور یکبار مصرف دریافتی از طریق پیامک را تایپ کنید تا تراکنش انجام شود. برای درک اینکه چگونه و چرا به ارسال سریع پیامک کد فعالسازی OTP و وب سرویس ارسال کد تایید(OTP) نیاز دارید، ابتدا بیایید بفهمیم پیامک کد فعالسازی(OTP) یکبار مصرف چیست.

ارسال سریع پیامک کد فعالسازی (کد OTP) چیست؟

با افزایش تراکنش های مالی آنلاین، احتمال کلاهبرداری و سرقت زیاد است. در دنیای فضای مجازی، بسیاری از کلاهبرداران متقلب منتظرند تا به پولی که به سختی به دست آورده اید، هجوم آورند. برای این منظور به خصوص بانک ها احراز هویت دو مرحله ای را هنگام انجام هر تراکنش آنلاین اجباری کرده اند.

این یک لایه امنیتی اضافی در کنار رمز عبور شما است. هر زمان که خرید آنلاین انجام می دهید، برای اعتبارسنجی شما، یک رمز یکبار مصرف به صندوق ورودی موبایل شما پیامک می شود. پس از تایپ این کد می توانید تراکنش را ادامه دهید. کد OTP که کد احراز هویت یکبار مصرف نیز نامیده می شود، شما را از بسیاری از حملاتی که مستعد آن هستید نجات می دهد. برخی از ویژگی های ارسال پیامک اعتبار سنجی و رمز یکبار مصرف OTP به شرح ذیل است:

1. OTP ها در برابر حملات مجدد آسیب پذیر نیستند

2. می توان از فیشینگ که باعث نگرانی کسانی در فضای مجازی است تا حد زیادی جلوگیری کرد

3. راهی مطمئن و ایمن برای انجام تراکنش های آنلاین

4. OTP های ضبط شده توسط شخص ثالث به دلیل زمان انقضا قابل استفاده نیستند

5. سیستم تضمین می کند که سشن یا session رهگیری نمی شود

6. استفاده کوتاه مدت به مهاجمان اجازه استفاده از OTP های ارسال شده روی تلفن همراه شما را نمی دهد

حتی اگر کارت‌های شما توسط شخصی دزدیده شود، تنها به دلیل ارسال پیامک کد احراز هویت به شماره همراه ثبت‌شده شما، نمی‌تواند تراکنش آنلاین را انجام دهد و تلاش او بی‌نتیجه می‌شود.

ارسال سریع پیامک کد فعالسازی OTP

انواع کد فعالسازی (OTP)

ارسال سریع پیامک کد فعالسازی (کد OTP): یکی از رایج ترین اشکال OTP است که به طور گسترده استفاده می شود. در اینجا کد به صورت پیامک برای کاربر ارسال می شود. پس از ورود موفقیت آمیز، یک کد احراز هویت برای تکمیل فرآیند ارسال می شود.

پیامک صوتی: در اینجا با شماره تلفن همراه ثبت شده کاربر تماس گرفته می شود و کد OTP برای آن پخش می شود. این فرایند به طور خودکار اتفاق می‌افتد و کاربر فقط باید مراحل انجام آن را طی کند و به عنوان جایگزینی برای ارسال پیامک اعتبار سنجی و رمز یکبار مصرف OTP است.

کجا نیاز داریم از پیامک رمز عبور یکبار مصرف (OTP) استفاده می کنیم؟

طبق گزارشی که در سال 2021 منتشر شد، حدود 724000 دلار آمریکا کلاهبرداری از کارت اعتباری گزارش شده است. این نشان می دهد که تراکنش های آنلاین چقدر آسیب پذیر هستند. در زیر زمینه هایی وجود دارد که ما را ملزم به داشتن یک فرآیند احراز هویت دو مرحله ای می کند:

شرکت‌های بانکداری و فین‌تک: برای اطمینان از ایمن بودن پول یا پس‌اندازهایی که به سختی به دست آورده‌اند در حین انجام یک تراکنش آنلاین، هر دو بخش باید از این لایه احراز هویت استفاده کنند تا از هرگونه تقلب جلوگیری شود.

دولت: برای اطمینان از اینکه ذینفع مورد نظر است، بخش‌های مختلف می‌توانند با کمک گزینه رمز عبور یکبار مصرف پیش بروند.

فروشگاه های آنلاین: در هنگام بازدید مشتری از فروشگاه اینترنتی، باید برای او اجباری شود تا هنگام خرید آنلاین، اطمینان حاصل کند که کاربر واقعی است. به عنوان مثال، هنگامی که یک کالای خاص یا کالایی با ارزش بالا ارسال می شود، باید در زمان دریافت بسته برای تحویل گیرنده کد احراز هویت خوانده شود.

وب سرویس ارسال کد تایید (OTP) از همکاران اس ام اس

حال اگر می خواهید سفر کاربران خود را ایمن و امن کنید، وب سرویس ارسال سریع پیامک کد تایید اعتبار سنجیOTP همکاران اس ام اس، سرویسی است که می توانید به آن اعتماد کنید. با استفاده از سرویس ما، می توانید یک پیامک OTP برای تأیید هویت یک کاربر ارسال کنید. علاوه بر پیامک OTP، شما همچنین می توانید OTP صوتی را برای راحتی مشتریان ارسال کنید. API پیامکی احراز هویت همکاران اس ام اس امکان ادغام کامل با پلتفرم موجود شما را فراهم می کند.

پیامک کد فعالسازی (OTP) با اتصال سایت مبدا به سامانه پیامک یا پنل اس ام اس ارسال می شود، بنابراین سامانه پیامک، وب سرویس ارسال پیامک یا ارسال پیامک از طریق آدرس اینترنتی و یا ارسال پیامک از طریقurl و افزونه‌های پیامکی نیز ارائه می دهد. برای ارسال کد فعال سازی پیامکی از طریق خط خدماتی اشتراکی، نیاز است از قابلیت پترن یا الگو استفاده نمایید. به این صورت که قالب یا پترن مورد نیاز را یکبار در پنل کاربری پنل اس ام اس وارد کرده و پس از تایید آن توسط واحد مانیتورینگ پنل پیامکی، پیامک شما در عرض 10 ثانیه برای افرادی که دریافت پیامک تبلیغاتی خود را مسدود کردند ارسال می شود.

پیامک رمز عبور یکبار مصرف (OTP) چیست

چرا ارسال پیامک کد تایید اعتبار سنجی OTP مفید است؟

هنگامی که شخصی اطلاعات شخصی و حساس خود را با کسب و کار شما به اشتراک می گذارد، از شما انتظار دارد که از این داده ها در برابر هکرهای احتمالی محافظت کنید. احراز هویت دو مرحله ای یک لایه امنیتی اضافی به روش ورود یا پرداخت اضافه می کند و امنیت یک وب سایت، برنامه یا نرم افزار را به شدت بهبود می بخشد. مزایا ارسال پیامک اعتبار سنجی و رمز یکبار مصرف OTP عبارتند از:

1. بهترین راه برای اعتبارسنجی کاربر به روشی ساده تر است، به خصوص برای تراکنش های بانکی.

2. ارسال پیامک OTP بیش از 30-60 ثانیه طول نمی کشد تا کاربر را تأیید کند. اگر کاربر فراموش کند شماره پین داده شده را در زمان مشخص وارد کند، نامعتبر می شود.

3. به محض انجام هر تراکنش، کاربر را از تراکنش مطلع می کند.

4. ارسال پیامک کد تایید نسبتاً ایمن و مطمئن است و مجرمان را از دریافت کدهای مخفی باز می دارد.

ما در همکاران اس ام اس، یک مسیر اختصاصی جهت احراز هویت سریعتر کاربران ارائه می دهیم. علاوه بر این، ما با پیاده سازی قابلیت ارسال سریع پیامک کد فعالسازی (ارسال پترن زیر 10 ثانیه) تمام تلاشمان آن است که در کمتر از 10 ثانیه کد OTP مربوط به ورود مشتری یا تراکنش های مالی را تحویل دهیم. رمز یک بار مصرف پیامکی بهترین راه برای ایمن شدن از فعالیت های کلاهبرداری است. امروزه خرید اینترنتی و انتقال وجه به صورت آنلاین به یک امر روزمره تبدیل شده است.

با این حال، هنگامی که صحبت از تراکنش ها به میان می آید، ایمنی و امنیت به یک موضوع نگران کننده تبدیل می شود و همچنین وظیفه هر برندی است که از امنیت مصرف کنندگان خود اطمینان حاصل کند. برای شروع استفاده از خدمات وب سرویس ارسال کد تایید OTP و ارسال سریع پیامک کد فعالسازی از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

خرید پنل اس ام اس

منابع: ارسال سریع پیامک کد فعالسازی OTP | وب سرویس ارسال کد تایید OTPوب سرویس ارسال سریع پیامک کد تایید اعتبار سنجی 

جمع بندی و خلاصه

خلاصه مطالب

در ادامه خلاصه ای از مقاله ی "وب سرویس ارسال کد تایید OTP + ارسال سریع پیامک کد OTP" مشاهده می کنید.

مطالب پیشنهادی برای شما
  • ارسال پیامک کد تایید و فعالسازی OTP چیست؟

    پیامک کد تایید و فعالسازی OTP یک روش اعتبار سنجی امن است که در آن یک کد عددی یا الفبایی به یک شماره تلفن همراه ارسال می شود. این رمز عبور یک لایه امنیتی اضافی است که برای تأیید هویت کاربر هنگام ورود آنلاین یا تأیید یک اقدام استفاده می شود.

  • وب سرویس ارسال کد تایید (OTP) چگونه کار می کند؟

    پیامک کد فعالسازی (OTP) با اتصال سایت مبدا به سامانه پیامک یا پنل اس ام اس ارسال می شود، بنابراین سامانه پیامک، وب سرویس ارسال پیامک یا ارسال پیامک از طریق آدرس اینترنتی و یا ارسال پیامک از طریقurl و افزونه‌های پیامکی نیز ارائه می دهد.

  • ارسال پیامک کد تایید اعتبار سنجی آنی زیر 10 ثانیه چگونه است؟

    با تعریف یکباره پترن یا الگو در پنل کاربری پنل اس ام اس و پس از تایید آن توسط واحد مانیتورینگ پنل پیامکی، پیامک شما از طریق خط خدماتی در عرض 10 ثانیه برای افرادی که دریافت پیامک تبلیغاتی خود را مسدود کردند ارسال می شود.

ارسال نظر