وبلاگ

pattern

چگونه با استفاده همزمان از پنل اس ام اس و ایمیل به اهداف بازاریابی دست یابید؟

استفاده همزمان از اس ام اس و ایمیل برای دستیابی به اهداف بازاریابی

ایمیل یک از محبوب ترین و موثر ترین ابزارهای بازاریابی است که می توان در تجارت از آن استفاده کرد. در سال 2018 نرخ جهانی متوسط باز شدن پیامک توسط افراد بالای 75% بوده است. این مورد نشان دهنده ی این است که پیامک هنوز هم دارای این ظرفیت کافی برای دستیبابی به اهداف بازاریابی است. بنابراین بهره گیری همزمان از ایمیل و پنل اس ام اس موفقیت در بازاریابی و تجارت را تا حد زیادی تضمین می کند.

با این حال، پیامک متنی به تنهایی شیوه ی موثری برای ایجاد ارتباط با مشتریان نیست. همچنین پیامک مستعد تولید نتایج باورنکردنی بر روی افرادی است که به ایمیل شان توجهی ندارند.

حتی بازاریاب های با تجربه ای که سودهای حاصل از هر دو ابزار بازاریابی را درک کرده اند، فکر می کنند که اگر تنها از یکی از این دو ابزار استفاده شود برای دستیابی به اهداف مورد نظر کفایت می کند. اما حقیقت این است که اگر از هر دو ابزار با تکنیک های بسیار موثر استفاده شود نیازی به استفاده از ابزارهای دیگر نخواهد بود.

چرا همزمان از پنل اس ام اس و ایمیل استفاده نکنیم؟

استفاده همزمان از پنل اس ام اس و ایمیل قدرت شگرفی در بازاریابی و جذب مشتری شما فراهم می آورد. همچنین روش های زیادی وجود دارد که شما می توانید از آنها استفاده کنید تا نتایج عالی در کسب و کارتان بدست آورید. در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین روش ها خواهیم پرداخت.

استفاده از اس ام اس به منظور هدایت مشترکان به لیست ایمیل شما

گردهم آوری اعضای ایمیل کاری دشوار است. با این حال انجام این کار در فضای بازاریابی آنلاین ضروری است. ساختن لیستی از مشتریان احتمالی یکی از مهم ترین وظایف شما است که می توانید انجام دهید. با انجام این کار بستری مناسب برای ارتباط منظم و رو به رشد با مشتریان فراهم می کنید که سر انجام آن فروش بیشتر محصول و خدمات شما است.

جمع کردن اعضا، اغلب شامل جمع کردن افراد برای وارد کردن جزئیات شخصی و کاری به داخل یک فرم آنلاین است. با این حال به جای درخواست برای پر کردن فرم، چرا از مشتریان نخواهیم که از طریق پیامک این کارها را انجام دهند.

اگر شما هنوز هم در لیست پیامک خود مشتریانی دارید، از آنها بخواهید تا به یک پیام ساده با کلماتی همچون "بله" پاسخ بدهند تا تایید کنند که آیا می خواهند وارد لیست ایمیل شما شوند.

با انتخاب این روش نیازی به مراجعه به یک وب سایت و پر کردن جزئیات فرم نیست. نه تنها این استراتژی برای مخاطبان شما سریع و راحت است بلکه شما به احتمال زیاد پاسخ های خیلی زیادی را دریافت خواهید کرد، چون پیام به مشتریان زیادی خواهد رسید.

تبلیغ رویداد ها با استفاده از پنل اس ام اس و ایمیل

زمانی که شما در حال میزبانی کردن از یک وبینار یا هر نوع دیگری از رویدادها هستید، مهم است تا افراد زیادی را تا حد ممکن برای مشاهده رویدادتان ثبت نام نمایید. ایمیل ابزار مهمی است که بسیاری از بازاریاب ها از آن استفاده می کنند تا مشتریان احتمالی فرم ها را پر کنند به همراه اطلاعات مهمی که آنها نیاز دارند تا در پیام های طولانی تر از آنها استفاده کنند. اما پیامک می توانند برای ترغیب نهایی جهت ثبت نام مفید باشد.

بسیاری از بازاریاب ها چند ساعت قبل از شروع وبینار یک ایمیل یادآوری سریع ارسال می کنند. سپس زمانی که مراسم تقریبا شروع شده است نیز ایمیل دیگری ارسال می کنند. با این حال، همانطور که همه ی ما می دانیم ایمیل ها به راحتی نادیده گرفته می شوند. در این جاست که پنل اس ام اس می تواند خیلی مفید باشد.

با ارسال یک پیامک یادآوری سریع به افراد درست قبل از شروع وبینار، شما می توانید مطمئن شوید که اکثر افراد حداقل یادآوری شما را دیده اند. 90% نرخ بازشدن پیامک در عرض 3 دقیقه می باشد که آن را برای ارسال یادآوری های مربوط به زمان عالی می کند.

شما همچنین می توانید از اس ام اس برای تبلیغاتی که به زودی تمام می شوند یا هر نوع پیام دیگری که می خواهید دریافت کنندگان پیام را سریع ببینند نیز استفاده نمایید.

شکافهای تحقیقاتی خود را پر کنید

بازاریابی و توزیع موثر، نیازمند جمع آوری داده های اساسی درباره ی مشتریان است. بعضی اوقات به دست آوردن داده های قابل اعتماد که شما می توانید از آنها برای کمک به تبیین استراتژی کمپین بازاریابی بعدی خودتان استفاده کنید دشوار است.

زمانی که شما یک پرسشنامه را از طریق ایمیل ارسال می کنید، افراد غالبا به آن پاسخ نمی دهند چون مردم به خودشان زحمت نمی دهند که آن را تکمیل نمایند. مهم است که یادآوری کنیم مشتریان دریافت پیام از ورودی ایمیل را جذابتر از دریافت متن ارسالی شما می دانند.

اگرچه پیامک یک کانال مناسب برای ارسال پرسشنامه نیست, اما نوشتن متن یک کانال عالی برای ارسال پرسشنامه های کوتاه است که به شما کمک می کند تا جاهای خالی را پر کنید.

بازاریابی از طریق موبایل برای جمع آوری سریع اطلاعات با پاسخ های ساده ی "بله" , "خیر", بسیار ایده آل است. افراد زیادی به پیامک پاسخ خواهند داد اگر آن مرتبط و مناسب باشد.

داده هایی که با ابزارهای تحلیلی رایگان رسم کنید، به شما کمک می کند تا ساخت یک تصویر را شروع کنید. شما می توانید این تصویر را از طریق رسانه های اجتماعی و اینترنت منتشر کنید. هر اطلاعاتی که ندارید را می تواند از طریق پیامک جمع آوری کنید.

یادآوری به مشترکان برای چک کردن ایمیل شان

شما حتی می توانید با ارسال پیامک مشترکان خود را ترغیب کنید تا یک ایمیل مهم را که برای آنها ارسال کرده اید را چک کنند. این یک سرویس مشتری مدار خوب است و مصرف کنندگان از برندهایی که به اندازه کافی کمک رسانی می کنند، سپاسگزار هستند.

اگر شما می خواهید که افراد زیادی ایمیل شما را باز کنند و اطلاعات آن را بخوانند، یک پیامک یادآوری سریع ارسال کنید. اجازه دهید که آنها بدانند که شما یک ایمیل مهم ارسال کرده اید و آنها واقعا نیاز دارند تا آن را چک کنند. در نتیجه یک فرصت خوب برای بسیاری از مشترکان فراهم می شود که ایمیل را چک کنند.

شما نباید از این استراتژی سو استفاده کنید. پیامک متنی یادآوری را برای هر ایمیلی که ارسال کرده اید نفرستید، تنها به این دلیل که شما می خواهید قدرت نفوذ کمپین بازاریابی ایمیلی خودتان را افزایش دهید.

یادآوری های پیامکی را برای ایمیل های مهم و حیاتی ذخیره کنید تا مشتریان آنها را از دست ندهند. برای مثال، اگر شما یک ایمیل حاوی اطلاعات ضروری یا دستورالعمل مهیا کرده اید و آن را ارسال کرده اید، یادآوری پیامکی یک سرویس مشتری مدارانه خوب است.

اطلاعات بیشتر در مورد استفاده همزمان پنل اس ام اس و ایمیل

ایمیل و پیامک های متنی هر دو می توانند موثر ترین راه برای دستیابی به مشتریان احتمالی و ترغیب کردن آنها باشند. در کل، هر دو استراتژی اجازه ی برقراری ارتباط دو طرفه را می دهد.

دادن فرصت به مشتریان برای پاسخ گویی و ملحق شدن به مکالمه یک راه عالی برای پرورش ارتباطات است. ساخت یک مشتری وفادار در قلب بازاریابی موثر است.

فکر کردن به این که شما باید به یکی از دو ابزار پیامک یا ایمیل اتکا کنید می تواند به این معنی باشد که شما فرصت های دریافت پیام از سوی مشتریان را از دست می دهید.

هیچ دلیلی برای این که چرا شما نیاز دارید تا یکی را انتخاب کنید وجود ندارد. همانطور که در بالا نشان داده شده هر دو کانال می توانند به صورت مستقل کاربردی باشند. اما استفاده از آنها باهم باعث بهبود بازاریابی شما می شود.

پنل اس ام اس یک ابزار بازاریابی قدرتمند است، اما آن همه ی بازاریابی نیست. نوشتن پیامک متنی و ارسال آن به مستحکم کردن ابزارآلاتی(همچون ایمیل) که شما تاکنون در دست داشتید کمک می کند.

راه های زیادی وجود دارد که شما می توانید از پیامک و ایمیل باهم استفاده کنید تا نرخ بازشدن پیام ها را افزایش دهید و ترغیب بیشتری را ایجاد کنید. بنابراین مطمئن شوید که شما به صورت خردمندانه در حال استفاده از آنها هستید تا بیشترین بهره را از هر دوی آنها ببرید.

اگر شما قصد استفاده همزمان از پنل اس ام اس و ایمیل برای پیشبرد اهداف کسب و کارتان را دارید، کافیست در همکاران اس ام اس ثبت نام کنید و با استفاده از سامانه هوشمند پیشنهاد دهنده پنل پیامکی، پنل پیامکی مناسب خودتان را جهت ارسال ارسال پیامک دریافت نمایید.

ارسال نظر