وبلاگ

pattern

۴ راهکار پیامکی برای حفظ سلامت کارمندان در مقابل بحران کرونا

۴ راهکار پیامکی برای حفظ سلامت کارمندان در مقابل بحران کرونا

در تاریخ 11 مارچ 2020 سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد ویروس کوید-19(کرونا) به یک پاندمی تبدیل شده است . در حال حاضر، با وجود بیش از 120000 مورد تائید شده در سرتاسر جهان و با توجه به اینکه این ویروس همچنان در حال گسترش است، اگر در این شرایط  بتوانیم مردم را آگاه نگهداریم و آنان را تشویق به رفتار درست کنیم از هر زمان دیگری پر اهمیت تر است! اس ام اس یا پیامک متنی یک روش بهینه برای رسیدن به این مهم است. ممکن است این سوال برایتان پیش آید که چرا استفاده از پیامک متنی؟ دلیل آن واضح است. چون خوانده شدن اس ام اس در مقایسه با خوانده شدن ایمیل(که نرخ آن زیر 30 درصد می باشد) 98 درصد بیشتر است .

خبر خوب آن است که پنل اس ام اس همکاران اس ام اس با فرستادن پیامک متنی به کارمندان، بخش ها و شیفت های مختلف، برقراری ارتباط تیم اجرایی و منابع انسانی را با کارمندان راحت تر کرده است .هم چنین همکاران اس ام اس آموزش و نکته هایی را برای استفاده و ترویج برنامه پیامک متنی آماده کرده است. در اینجا ، ما 4 روش جدید برای تقویت استراتژی ارتباط پیامکی درون سازمانی به منظور غلبه بر چالش های بهداشتی نوظهور مطرح کرده ایم و همچنین نمونه های کاربردی از پیامک های متنی تهیه کردیم که ممکن است برای فرستادن به کارتان بیاید .

هر یک از ایده های زیر می توانند مناسب سازمان شما باشند و در قالب یک اس ام اس یا بیشتر به کارمندانتان ارسال شوند که می تواند روزانه یا هفتگی و... باشد . اطلاعیه ای که با پیام متنی در زمان های ثابت و معین به دست مخاطب می رسد یک راه عالی برای آگاه نگهداشتن افراد است . شما می توانید ایده های زیر را ترکیب کرده و تطبیق دهید تا به استراتژی پیامکی خودتان دست یابید و پیام هایتان را طبق برنامه ای معین بچینید تا در زمان های مشخص شده به طور خودکار ارسال شوند!

اطلاعیه تعطیلات و تغییر شیفت ها

چه به دلیل اخراج کارکنان، کاهش تقاضا، اختلال در زنجیره تامین، یا دلایل دیگر شما مجبور به تعطیل کردن یا تغییر شیفت شوید و این اتفاقات می توانند اغلب در چند دقیقه اتفاق بیفتند. دادن پیام به کارمندانتان با سرعت و به طور موثر در عملیات بنگاه تولیدی ضرورت دارد .

برخی از نمونه های پیامک متنی در این مورد عبارتند از:

تذکر درباره ی امکانات و تسهیلات: تا یک هفته کافه تریا ساختمان دوم بسته خواهد بود . کافه مرکزی باز است و آیتم های مربوط به غذا در آن وجود دارد .

سیاست ها و منابع را معین کنید

شرکت شما احتمالا سیاست ها و منابع در دسترسی داردکه شامل مرخصی استعلاجی کارکنان، کارکردن از خانه، سفر، جلسه با مشتری و ... است . بعضی از این سیاست ها ممکن است قدیمی و از کار افتاده باشند و بعضی دیگر شاید نیازمند آن هستند که با چالش های جدیدی روبه رو شوند . سوال این است که آیا کارمندان شما همه ی این سیاست ها و قوانین را می دانند و در خاطرشان است؟

می توانید یادآورهایی را برای خلاصه کردن خط مشی ها، ارجاع به دستورالعمل ها و ارائه اطلاعات تماس با منابع انسانی بفرستید تا افراد بدانند از چه کسی باید توضیح بخواهند.

برخی از نمونه های پیامک متنی در این مورد عبارتند از:

یادآوری: اگر شما هرگونه علائم سرماخوردگی یا آنفولانزا دارید، وارد محل کار نشوید. در مورد شرایط خود با مدیر مربوطه صحبت کنید.

توجه: هیچ سفر بین المللی جدیدی در حال حاضر تأیید نمی شود، مگر اینکه به عنوان "ضروری" توجیه شود(به sitename.com/intra/travel مراجعه کنید).

به روزرسانی خط مشی: در حال حاضر مشتریانی که به دفتر ما مراجعه می کنند تا اطلاع ثانوی اجازه ورود به طبقه 2 و بالاتر را ندارند.

اجازه دهید کارمندان نگرانی هایشان را گزارش کنند

علاوه بر فرستادن پیامک به کارمندانتان، شما می توانید از سرویس ویژه پنل پیامک همکاران اس ام اس استفاده کنید تا اجازه دهید تا این بار آن ها دغدغه هایشان را با پیامک گزارش کنند. این یک روش عالی برای دریافت بازخورد درباره ی امکانات و مسائل مربوط به سیاست شرکت است مثل سرویس بهداشتی که دستمال کاغذی یا مایع برای شستشو ندارد و ... .یک آگهی در سرویس بهداشتی بگذارید که رویش نوشته شده " عملکرد ما چگونه است ؟" اگر گزارشی دارید به شماره ****50001  پیامک بزنید .

نکات مربوط به حفظ سلامتی در مقابل کرونا را به اشتراک بگذارید

نکات مربوط به حفظ سلامتی را به اشتراک بگذارید

گذشته از استراتژی های پیامکی ویژه کسب و کار که تا به الان در مورد آنها بحث کردیم، تعدادی نکات بهداشتی وجود دارد که می تواند برای حفظ امنیت کارمندان و پرسنل و به حداقل رساندن شیوع بیماری به اشتراک گذاشته شوند. راهنمای وزارت بهداشت برای مشاغل و کارفرمایان دارای نکات بهداشتی زیادی است .

برخی از نمونه های پیامک متنی در این مورد حفظ سلامتی عبارتند از:

از تماس دست های نشسته با چشم، دهان و صورت خودداری کنید. به ویژه اگر قبل آن بخش های کثیفی مثل دکمه های آسانسور یا دستگیره ی در را دست زده اید .

حداقل 15-20 ثانیه بعد از لمس کردن سطح معمولی دست خود را بشویید(دمای آب مهم نیست، اما طول شستشو اهمیت دارد).

هنگام سرفه یا عطسه جلو دهان و بینی خود را با دستمال یا آرنج بپوشانید. همچنین تلفن های همراه خود را هر از گاهی با دستمال مرطوب یا پد الکل تمیز کنید.

امیدواریم که این مقاله برای شما سودمند و مفید بوده باشد. لطفا اگر سوالی دارید خیلی راحت از ما بپرسید تا پاسخگویتان باشیم . تیم همکاران اس ام اس در پیشبرد اهداف ، شما را یاری می کند .

ارسال نظر